جدایی دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تهران و ايران

در این انجمن به اخبار بهداشت در موژ مهندسی بهداشت ایمنی و محیط زیست در مورد بهداشت ایمنی محیط زیست بهداشت محیط مهندسی بهداشت محیط بهداشت حرفه ای تصفیه آب تصفیه فاضلاب جزوه ارشد محیط زیست ایمنی میپردازید.

مدیر انجمن: naderloo

ارسال پست
نمایه کاربر
naderloo
مدیر کل
مدیر کل
پست: 2793
تاریخ عضویت: 08 نوامبر 2008 00:00
حالت من: Khaste
محل اقامت: تهران
تماس:

جدایی دانشگاه‌هاي علوم پزشکي تهران و ايران

پست توسط naderloo »

با سلام، دوستان گاهی اوقات اخباری میشنویم تعجب ما را بر می انگیزد و این خبر هم از آن دسته از اخبار هست فکر کنم در خصوص این خبر تنها باید دو کلمه زیر به کار برد

بدون شرح تصویر تصویر تصویر تصویر


جدا شدن دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران و استقلال دوباره آن
وزارت بهداشت وقت کم و وظایف بسیار مهم و سنگینی دارد که باید متناسب با آن کار کند از این رو برخی ممکن است نیاز به استراحت داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به مصوبه شورای گسترش وزارت بهداشت، جدا شدن دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران و استقلال دوباره آن را اعلام کرد.
دکتر محمد حسن طریقت منفرد دیشب در مصاحبه با خبرنگاران در دفتر خود، با اشاره به اعتراض های متعدد به ادغام دو دانشگاه اصلی علوم پزشکی تهران و ایران گفت: این اعتراضها با انتصاب بنده شدت یافت که سرانجام شب گذشته اکثر اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در وزارتخانه حاضر شدند و رسیدگی به خواسته به حق و منطقی خود را دراین زمینه خواستار شدند.

وی افزود: امشب شورای گسترش وزارتخانه تشکیل شد و با انتزاع مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران موافقت کرد.
وزیربهداشت اضافه کرد: بنا بر گزارش های رسیده، با این ادغام عملا کار دانشگاه های اصلی مختل شده بود به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با داشتن رتبه اول در برخی و رتبه دوم در برخی دیگر رشته ها، بار سنگین غیرآموزشی به عهده اش گذاشته شده بود.
دکتر طریقت تصریح کرد: این کار موجب شد تا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از وظیفه اصلی و علمی خود به شکلی جدا شده یا عقب بماند از طرف دیگر دانشگاه علوم پزشکی ایران هم که جز دانشگاه های موفق و اصلی کشور بود، در واقع حذف و امکانات عدیده ای به دانشگاه علوم پزشکی تهران اضافه شده بود.
وزیر بهداشت در ادامه گفت: در این روند دانشگاه علوم پزشکی تهران با امکانات تقویت شده دیگر نیازی به رقابت نداشت در حالی که با این اتفاق (انتزاع دانشگاه علوم پزشکی ایران) دوباره ۳ دانشگاه فعال رقیب در کشور احیا می شود.
وی افزود: آنها که فارغ التحصیل شده اند که از موضوع خارج هستند ولی شاغلان به تحصیل مختارند که به دانشگاه علوم پزشکی ایران برگردند یا در دانشگاه علوم پزشکی تهران بمانند، البته تومارهایی که داده اند نشان می دهد اگر نگوییم همه، اکثر قریب به اتفاق آنها، به ویژه هیئت علمی تمایل دارند که به دانشگاه خود برگردند.
وزیر بهداشت سرپرست تعیین شده برای دانشگاه علوم پزشکی ایران را دکتر اعتمادیان معرفی و تصریح کرد: یک کمیته نقل و انتقال هم انتخاب شده است که مراحل اداری را طی می کند، البته آن قسمت از دانشگاه که به استان البرز منتقل شده است در آنجا باقی می ماند ولی بقیه امکانات و بیمارستان ها به جایگاه خود برخواهند گشت.
وزیر بهداشت تغییر سه معاون خود را بر مبنای مسائل اداری دانست

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تغییر سه معاون این وزارت خانه را به علت مسائل اداری دانست.
طریقت منفرد در باره علت تغییر سه معاون خود گفت: معاون بهداشتی به دلیل دو شغله بودن و این که تمایل نداشت مشکل قانونی پیدا کند، علاقه مند بود که برود.
وی افزود: معاون دارویی هم بازنشسته بود و مجوز سالیانه ای داشت که در آخر اسفند مجوز پایان می یافت.
دکتر طریقت درباره معاون آموزش هم گفت: در گذشته معاونت آموزشی و شورای تخصصی یک جا بود و بعدا جدا شد، در این حال مسئول شورای تخصصی به دلیل بورس تحصیلی اصرار داشت که برود در عین حال با ادغام دوباره شورای تخصصی و معاونت آموزشی، آقای دکتر عین اللهی که قبلا تصدی معاونت آموزش را داشت به سمت خود بازگشت.
وی افزود: بقیه تغییرات هم به من ارتباطی ندارد چرا که در زیر مجموعه معاونت ها انجام شده و آنها اختیار دارند که مدیریت خود را اعمال کنند.
دکتر طریقت تصریح کرد: وزارت بهداشت وقت کم و وظایف بسیار مهم و سنگینی دارد که باید متناسب با آن کار کند از این رو برخی ممکن است نیاز به استراحت داشته باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از کلید خوردن طرح پزشک خانواده در ۹ استان خبر داد و گفت: افتتاح رسمی این طرح با حضور رئیس جمهور، روز سه شنبه انجام می شود.
منبع:افق

معاونان دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب شدند

تهران- سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در احکام جداگانه ای معاونین آموزشی، تحقیقات و فناوری، غذا و دارو و توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران را منصوب کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت بهداشت و درمان، بر اساس احکام صادره از سوی دکتر ˈمسعود اعتمادیانˈ، دکتر ˈمسعود مهر پور محمد آبادیˈ به سمت معاون آموزشی، دکتر سید ˈعباس متولیانˈ به سمت معاون تحققات و فناوری، دکتر ˈمهران ولائیˈ، به سمت معاون غذا و دارو و دکتر ˈمحمود بیگلرˈ به سمت معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی ایران منصوب شدند.
همچنین، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران در حکم دیگری دکترˈغلامرضا شاه حسینیˈ را نیز به سمت رییس دانشکده پزشکی منصوب کرد.
منبع:ایرنا


تصمیمات جدید شورای گسترش درباره دانشجویان علوم پزشکی
تهران - در پی احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران،مصوبات شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در باره وضعیت آموزشی دانشجویان علوم پزشکی اعلام شد.
براساس کمیته ماده (2) موضوع مصوبه مورخ 18 فروردین امسال شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی که در تاریخ 20 فروردین وبا حضور معاونان آموزشی و توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت تشکیل شد و به امضای آنان رسید، تصمیمات زیر اتخاذ شد.
براساس این مصوبه مقرر شد دانشجویانی که با کد ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران ( سال 1391-1390) مشغول به تحصیل شده اند کماکان در آن دانشگاه ادامه تحصیل داده و با مدرک دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانش آموخته خواهند شد.
همچنین بر اساس این مصوبه دانشگاه علوم پزشکی ایران موظف است در صورت اعلام نیاز و کمک برای ادامه تحصیل دانشجویان یاد شده ( موضوع بند 1) امکانات لازم را فراهم کند
منبع:ایرنا

دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه تهران جدا شد؟
شب پاییزی ۸ آبان ماه ۸۹ شب تلخی برای استادان، کارکنان و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران بود. ناگهان خود را در برابر مصوبه ای دیده بودند که دانشگاه آنها را با بیش از سه دهه فعالیت، در یک دانشگاه دیگر ادغام کرده بود اکنون نیز با گذشت دو سال و پنج ماه باردیگر در نیمه شب بهاری باید دوباره به سیاق سابق بازگردند دانشجویان و اساتید “ایرانی” این بار نیز در بهت و شگفتی فرو رفتند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران و انفصال آن از دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و دکتر مسعود اعتمادیان را به عنوان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران و دکتر غلامرضا شاه حسینی را به عنوان ریس هیات انتقال دانشگاه تعیین کرد.
به گزارش پویش به نقل از مهر، دکتر محمدحسن طریقت منفرد در پایان جلسه شورای گسترش آموزش پزشکی گفت: بر اساس مصوبه شورای گسترش آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی ایران از دانشگاه علوم پزشکی تهران جدا شد.
وی در خصوص علل این انفصال اظهار داشت: پس از ادغام دو دانشگاه شاهد اعتراضات زیادی از سوی اعضای هیات علمی و دانشجویان علوم پزشکی بودیم که دلایل درستی هم داشتند.
وی تاکید کرد: با این ادغام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در زمینه آموزش پزشکی به دلیل رسیدگی بیشتر به مراکز درمانی و بیمارستان ها مختل شده بود، دانشگاه علوم پزشکی ایران که یکی از دانشگاه های موفق علوم پزشکی بود حذف شده و دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به دلیل افزوده شدن امکانات فراوان به خود نیازی به رقابت با سایر دانشگاه ها در خود نمی دید و عملاً نیز چنین شده بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با انتزاع دو دانشگاه از هم دوباره شاهد به وجود آمدن فضای رقابت سالم در بین سه دانشگاه فعال علوم پزشکی در تهران خواهیم بود.
دانشجویان پزشکی و فارغ التحصیلان نگران نباشند
دکتر طریقت منفرد با اعلام اینکه هیچ جای نگرانی برای دانشجویان علوم پزشکی و فارغ التحصیلان وجود ندارد، گفت: دانشجویان در حال تحصیلی که از سال گذشته دانشجوی ورودی دانشگاه علوم پزشکی تهران محسوب می شوند برای تحصیل بین دو دانشگاه تهران و ایران اختیار انتخاب دارند.
در همین حال معاون آموزشی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: تشکیل مجدد دانشگاه علوم پزشکی ایران طبق خواسته های مکرر اساتید دانشگاه ایران صورت گرفت و در نهایت شورای گسترش دانشگاهها در وزارت بهداشت این موضوع را به تصویب رساند.
منبع:پویش

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران یک اقدام قانونی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه احیای دانشگاه علوم پزشکی ایران یک اقدام قانونی بسیار خوب بوده است، از اتفاقی که افتاده ابراز خوشحالی کرد و گفت: اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران مجددا احیا شده است، امکان رقابت بین دانشگاهی را افزایش می‌دهد.
دکتر سید حسن ابوالقاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز همکاری کامل خود را اعلام می‌کند تا مصوبه شورای گسترش اجرا شود.
وی با بیان اینکه طی دو سال اخیر حجم بخش درمان در استان تهران به دوش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتاده بود، اظهار کرد: اکنون با احیای مجدد دانشگاه علوم پزشکی تهران، امور بهداشتی دانشگاه نیز به روال سابق بازمی‌گردد.
ابوالقاسمی با بیان اینکه همه اساتید دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق در خصوص احیای دانشگاه نامه نگاری کرده بودند، اظهار کرد: در حال حاضر همه دانشجویان خوشحال هستند و کسی را ندیده‌ام که از این احیا ناراضی باشد.
منبع:ایسنا
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست
[CENTER]
تصویر

تصویر
[/CENTER]
ارسال پست

بازگشت به “اخبار بهداشت”

چه کسی حاضر است؟

کاربران حاضر در این انجمن: کاربر جدیدی وجود ندارد. و 1 مهمان